אליפות צלילה חופשית דינאמית ושיא ישראלי חדש

ב 25 לפברואר התקיימה אליפות סרביה הפתוחה לצלילה דינאמית בבריכה. התחרות התקיימה יום אחד וכללה דינאמי עם סנפירים/ללא סנפירים ועצירת נשימה סטטית. בחודשיים האחרונים אני מתאמן בדינאמי עם מונופין והיעד הוא להגיע ל-200 מטר! זו הייתה תחרות בריכה בינלאומית ראשונה שלי כך גם ההתרגשות. חשוב לציין כי מזג האוויר בסרביה היה סביב ה -0 מעלות כך שזכיתי להיות במזג אוויר קר ביותר וגם קצת שלג! פעם ראשונה בחיים שאני צולל בבריכה ובחוץ יורד שלג!!!

היו 38 מתחרים ממדינות שונות, סרביה, קרואטיה, סלובניה ואני הנציג מישראל! הבריכה משופצת, יפיפייה, במתחם ספורט ענקי. יום תחרות הוא יום קצת מתוח. כולם מתרגשים ועסוקים בהכנות לצלילה. אני הייתי בין האחרונים לצלול. ובילבול קטן בזמנים וכמעט שהלכה לי הצלילה! אז ככה זה היה:

אני מחכה לתור שלי לצלול, את השעון שלי השארתי בתיק והסתכלתי על שעון הבריכה שבדיעבד לא היה מכוון בדיוק לזמן התחרות. פתאום אני שומע ברמקול: 2 דקות לצלילה הבאה!!!! מסתכל ימינה ושמאלה ואז אומרת לי השופטת  יש לך 2 דקות עד הצלילה ! אני מחוץ למים בשלב הזה ורק החליפה עלי. בזריזות וברוגע שמתי את המונופין עלי, אח"כ את המשקולות, המשקפת ואטם אף. בינתיים אני שומע דקה וחצי לצלילה. נכנס למים מתחיל להתכונן ואז שומע דקה אחת!

הייתה לי דקה אחת טובה ומסתבר מספיקה להתכונן לצלילה. אשתף אתכם קצת פרטים על הצלילה עצמה:
50 המטרים הראשונים הם היחידים שבהם הצלילה קלה ללא שום התמודדות. לאחר הסיבוב הראשון גירויי הנשימה הראשונים מתחילים לאותת וב 20 מטרים האחרונים לפני ה-100 מטר כבר יש גירויי נשימה יפים. בין ה-100 ל 150 מטר זה השלב הכי קשה בצלילה. נשאר לי עוד הרבה לצלול והצורך לנשום במיטבו! בנוסף לגירויי נשימה לאחר הסיבוב ב-100 מטר אני מתחיל להרגיש את חומצת החלב ברגליים הולכת ונבנית. לאחר הסיבוב ב-150 הרגליים ממש מלאות בחומצת חלב והקושי לזוז עם המונופין גדל. אבל פסיכולוגית אני יודע שזה השלב האחרון של הצלילה ומשהו בראש משתחרר. החוכמה בחלק הזה של הצלילה היא לדעת למתוח את הגבול מבלי להגיע למצב של חמצן נמוך מדי. אצלי חשוב תמיד בתחרות לסיים את הצלילה נקי ולקבל כרטיס לבן. זו הסיבה שהחלטתי לעצור ולא להמשיך עד קו ה-200 מטר. מה גם שרציתי לשבור את השיא הישראלי שעמד על 160 מטר וידעתי שכבר עברתי אותו בהרבה(33 מטר). כשעליתי לפני המים ההתאוששות הייתה טובה, עליתי נקי וסיימתי את פרוטוקול היציאה בכמה שניות. קיבלתי כרטיס לבן שמזכה אותי בכל הנקודות וכמובן שיא ישראלי חדש!
המטרה הבאה היא להתחרות בתחרות שתתקיים פה בארץ בווינגייט ב-20/21 לאפריל ולהעלות את הרמה של צלילה דינאמית בארץ!

https://www.youtube.com/watch?v=own2qSWrXAI