אליפות ישראל בצלילה חופשית דינאמית 2018

בתאריך 20/21 לאפריל התקיימה אליפות ישראל בצלילה חופשית דינאמית בבריכה. מה זה אומר?
תחרות צלילה חופשית בבריכה בנויה מ-3 סגנונות: סטטי (STA) דינאמי עם סנפירים (DYN) ודינאמי ללא סנפירים (DNF).
התחרות בארץ שנקראת Free2b הייתה בנויה מ-2 סגנונות של דינאמי.
התחרות הייתה רשמית ונכחו בה שופטים בינלאומיים של הארגון איידה (Pim vermeulen & Jennifer Lord  (AIDA כמו כן היו בבריכה 2 צוללי בטיחות חופשיים (אופיר סבג, יאיר צוקר, איון סוהרוקוב) ו3 צלמים שתיעדו את כל הצלילות.(גלעד קוולרצ'יק, ירון ששון ועופר וקנין). בצלילה חופשית דינאמית הצולל צריך לעבור את המרחק הגדול ביותר בנשימה אחת מתחת לפני המים. כל צולל  מצהיר על מרחק שנקבע יום קודם ואמור לעבור אותו במהלך התחרות. לפני כל צלילה השופט מקריא את 2 הדקות האחרונות בקול רם ולאחריהם יש לצולל 'חלון' של 10 שניות להיכנס למים להתחיל את הצלילה. בסיום הצלילה יש את פרוטוקול היציאה בו הצולל נדרש 1)להוריד את המסיכה מהפנים 2)לסמן עם היד אוקי 3) להגיד באופן ורבלי im ok – בזמן של 15 שניות ובסדר הזה. המטרה של פרוטוקול היציאה היא לראות שהצולל סיים את הצלילה שלו נקי לחלוטין ואינו נמצא בערפול חושים או קרוב מדי לאבוד הכרה.
אלו טבלאות התוצאות של שני הימים כולל הניקוד:
דינאמי ללא סנפירים:


דינאמי עם סנפירים:

רשימת הזוכים בתחרות:

לאחר פרוטוקול היציאה השופט נותן כרטיס המאשר את הצלילה. במידה והכל הלך חלק הצולל מקבל כרטיס לבן. במידה ויש ניקוד חסר אז הצולל מקבל כרטיס צהוב ובמידה של פסילה הצולל מקבל כרטיס אדום. בשביל לעשות שיא לאומי חייב הצולל לקבל כרטיס לבן.
התחרות התחלקה ל-2 סגנונות:
דינאמי עם סנפירים/מונופין DYN
דינאמי ללא סנפירים DNF
ביום הראשון צללנו בבריכה החדשה בווינגייט לרוחבה 25 מטר בדיוק בסגנון דינאמי ללא סנפירים. סגנון הצלילה מזכיר שחיית חזה אך תנועת הידיים שונה. כמו בכל תחרות כל צולל צריך להצהיר יום קודם את המרחק שהוא רוצה לצלול. בדרך כלל המרחק המוצהר הוא פחות מהמרחק שמבוצע. מי שצלל פחות ממה שהצהיר מפסיד נקודות.
כמעט כולם קיבלו כרטיסים לבנים והרבה משתתפים עשו תוצאה חדשה עם שיפור משמעותי ביכולת. אני צללתי למרחק של 125 מטר (5*25) וקבעתי שיא ישראלי חדש! (הקודם עמד על 113 מטר).

ביום השני צללנו בבריכה האולימפית הישנה והמוכרת בווינגייט אורך 50 מטרים בסגנון דינאמי עם סנפירים(מונופין או סנפירים ארוכים) חלק מהצוללים מעדיפים לצלול עם המונופין שכן הוא יעיל יותר בצריכת האנרגיה אך מצריך טכניקה טובה. ביום הזה במיוחד להמון אנשים הייתה קפיצת מדרגה ביכולת וצללו מרחק גדול בהרבה ממה שעשו באימונים. זה יצר אווירה מאוד חיובית לגבי המוטיבציה של כולם להמשך האימונים. אני חתמתי את התחרות כצולל אחרון וביצעתי צלילה היסטורית עם המונופין למרחק של 200 מטר! זה היעד בו הצבתי לעצמי 4 חודשים לפני התחרות.

שנה הבאה הולכת להתקיים תחרות דינאמית נוספת בסוף פברואר אמצע מרץ! אני מזמין כל צולל חופשי שמעוניין לקחת חלק כמשתתף בתחרות ולעזור להרים את הענף שלנו קדימה!
הפן התחרותי בצלילה חופשית הוא שונה בהרבה מענפי ספורט תחרותיים רבים מכיוון שבתחרות צלילה חופשית אני מתחרה מול עצמי. מול היכולת שלי להביא את עצמי למקסימום באותם התנאים כמו שכולם.
האימונים לתחרות כזו תשפר את היכולת של כל צולל חופשי בין אם לדייג, עומק, או שיפור טכניקה ועוד.

האתר של התחרות עם התוצאות של כל הצלילות www.free2bdiver.com
עמוד הפייסבוק של התחרות  https://www.facebook.com/israelidynamiclcompetition2018/