קורס צלילה חופשית

קורס צלילה חופשית

נרשמתם לקורס צלילה חופשית? או אתם עדיין מתלבטים האם זה נחוץ לכם כדייגים/גולשים/צוללי מכלים? התשובה היא כן! קורס צלילה חופשית זהו קורס המתגמל את החניך ברמה שהוא בכל לא תיאר לעצמו. הרבה פעמים אני שומע את המשפט: אבל מה כבר אפשר ללמוד על צלילה חופשית? בואו נתחיל מזה שלי זה שינה את החיים והעצים אותם ברמות שאתם לא מבינים. זה היה שווה כל רגע וכל שקל. בואו נעבור ככה על קצה המזלג מה אנחנו מקבלים ולומדים בקורס צלילה חופשית:
הפידבק הראשון שאני שומע מחניכים שסיימו קורס זה "לא ציפיתי שאני אשפר יכולת עד כדי כך" והפידבק השני הוא "אני מרגיש שזה עזר לי להיות בן-אדם רגוע יותר". המון אנשים חווים בפעם הראשונה רגיעה בגוף ובנפש ברמה שלא הכירו לפני. חלק מזה קשור למודעות שמתהווה לאט לאט דרך תשומת הלב לנשימה. רגיעה זה הבסיס לצלילה חופשית ואת זה אני דואג להעביר לכל חניך שעובר אצלי. השיפור ביכולת לעצור נשימה על פני המים גדלה ב-50% עד 100% וזה בכניסה הראשונה למים. הכניסה השנייה לבריכה היא צלילה דינאמית, שם אנחנו לומדים לגמוע את המרחק הרב ביותר לאורך הבריכה מתחת לפני המים. שיעורי התאוריה עוזרים לנו להבין מה בעצם קורה לנו בגוף בזמן צלילה מה שנותן ביטחון מסוים בכניסה לים. אוקי אני מבין את זה בראש. זה בסדר, הגוף בא לקראתי ולא כנגדי. חלק גדול מתהליך הקורס הוא להטמיע בחניך את הביטחון שהוא מסוגל לדברים שלא חשב עליהם. גם דימוי עצמי משחק פה תפקיד.

שאר הכניסות למים מתרחשים בים. שם אנחנו לומדים בראשונה להכיר את הציוד האישי. חליפה, משקולות, סנפירים, שנורקל ומסכה. לאחר שחייה של מספר דקות הגענו לנקודת הצלילה ואז….כמובן נרגעים. מיומנות הברווז היא הבאה בתור. לפעמים זה לוקח קצת זמן ולפעמים מאוד מהר. הכל תלוי ברקע האקוואטי של החניך. כמובן שאם הוא שחיין לשעבר זה קורה מאוד מהר. בסיום הסשן הזה רוב החניכים צוללים לעומק של 6 או 7 מטר ללא בעיה. החכמה פה זה עניין ההדרגתיות. בכל יום יש כניסה אחת לים ובכל יום קורה הקסם מחדש. החניך ממשיך להעמיק והצוהר נפתח. פתאום אין צורך באוויר כמו שהיה לפני. ובסיום הכניסה השלישית למים החניך צולל ל-20 מטר, נפעם מהיכולת של עצמו ומרגיש בעננים. איך זה קורה? הוא לומד להירגע. להשוות לחצים באוזניים. ולזוז נכון במים. אין קסמים באמת, רק צריך לדעת על איזה כפתור צריך ללחוץ בשביל לתת לדברים לקרות מעצמם. 
 
בקורס צלילה חופשית לומדים עוד הרבה דברים אחרים: פיזיולוגיה, רפלקס הצלילה של היונקים. פיזיקה, לחץ ונפח. נשימה נכונה, תרגילים מעולם היוגה. שליטה מנטלית, ריכוז, הדרגתיות כאמצעי נכון לשיפור יכולת. קורדינאציה, אמונה בעצמך, התנהלות במצבי חירום, איך עובדים נכון במים עם בן זוג, הצלה. אבל הכי חשוב אנחנו מתחילים מסע מאוד מאוד מעניין שהנושא זה אנחנו. אנו לומדים להכיר את עצמנו הרבה יותר טוב ולעומק. ולעומק הזה אין ממש גבול. הוא אינסופי.
DCIM100GOPROGOPR3129.

קורס צלילה חופשית יכול להיות מתנה עבור בן זוגכם או לקרוב משפחה, זו גם יכולה להיות חופשה משפחתית בה כולם נמצאים ביחד וחולקים את החוויות של השהייה מתחת למים ועם עולם החי: אלמוגים ודגים. אין ספק שזהו קורס אשר מאוד מתגמל כל אדם אשר בחר לעשות אותו, מגוון היכולות,החוויות, שיפור היכולת והתחושות החדשות מביא לסיפוק גדול ותחושה של רצון לעוד. בדרך כלל רצון להעמיק פנימה ולמטה.