מדריך להזמנת חליפת צלילה של ELIOSSUB

מדריך להזמנת חליפה של חברת ELIOS

חברת ELIOS SUB היא אחת החברות המובילות בעולם לייצור של חליפות לצלילה חופשית. יש להם המון סוגים של ניאופרן, צבעים מדליקים, עוביים שונים ואולי הכי חשוב הם יודעים לדייק בתפירה כמו שצריך. במאמר הבא אעזור לכם להחליט איזו סוג של חליפה תתאים לצרכים שלכם כי יש המון מבחר ולעתים הוא מבלבל.

 

1)הדבר הראשון בבחירת חליפה הוא לדעת למה היא תשמש? האם לתחרות? או לצלילות דייג? לצלילות כיף? באיזה עונה אתה צולל בעיקר והאם אתה יכול להרשות לעצמך שני חליפות? כמה אתה רגיש לקור?

2)צריך לבחור את הסוג של הניאופרן (Heiwa, Yamamoto, Freedown) לכל בד יש איכויות שונות. Heiwa הוא בד עמיד יותר אך פחות גמיש. Yamamoto הוא בד גמיש יותר מחמם יותר אבל קצת יותר מציף. Freedown הוא מאוד חלק ואיכותי אך מגיע רק עם אופן סל בפנים.
3)עובי החליפה. ככל שהיא עבה יותר היא תחמם יותר. ככל שתהיה דקה יותר תהיה יותר גמישה. באופן כללי 5 עד 7 מ"מ יתאים לצלילה בים תיכון בחורף ו 3 מ"מ בין העונות. אם אתם רוצים חליפה לבריכה או למים שמעל 27 מעלות 2 מ"מ או 1.5 מ"מ יתאים יותר.
4)החלק החיצוני של החליפה OUTSIDE LINING יכול להיות מבד וכך הוא עמיד בפני קרעים. במידה ואתם צוללים לשם דייג או רוצים חליפה שלא תצטרכו לדאוג בקשר לעמידות שלה. זו החליפה שתתאים.
5)החלק הפנימי של החליפה יכול להיות Open cell מה שמצריך מרכך או אל סבון ללבוש אותו אבל הוא המחמם ביותר שיש מכיוון שהוא נדבק לעור ונצמד מאוד. יש גם אופציה של INSIDE LINING וזה אומר שהחלק הפנימי עשוי מבד ואינו מצריך מרכך או אל סבון בשביל ללבוש אותו. אך סביר להניח שהוא יחמם קצת פחות.
6)אפשר גם לעשות הרבה שילובים באליוס. אופן סל בפנים בד בחוץ(עמיד). אופן סל בפנים חלק בחוץ(עדין). בד בפנים ובד בחוץ(מאוד עמיד). בד בפנים וחלק בחוץ(עמיד פחות). קחו בחשבון שחליפה אחת לא תעשה שימוש ל-2 מטרות/עונות שונות. תמיד שווה לקחת בנוסף עוד חליפה או וסט שבא מעל או מתחת או מה שנקרא שורטי(חליפה קצרה בידיים וברגליים לקיץ).
אליוס מאוד מדויקים בתפירה שלהם. ולפעמים יבקשו מכם למדוד שוב חלק אחד שנראה להם לא מדויק. מכיוון שאליוס היא חברה איטלקית והמפעל שלהם נמצא באיטליה אנא רשמו להם מייל באנגלית פשוטה כי זו לא שפת האם שלהם.
7)ברשימה הבאה תוכלו להבין בהגדרות איזו חליפה היא עמידה ביותר ואיזו חליפה גמישה ביותר:
דרגות של גמישות מהרך אל הקשה:

1) Superelastic

 

2) Nylon superstretch

 

3) Kanoko elastic

 

4) Nylon elastic

 

5) Nylon standard

דרגות של עמידות מעמיד יותר לפחות:

 

1) Kanoko elastic

 

2) Nylon superstretch

 

3) Nylon standard

 

4) Nylon elastic

 

5) Superelastic

דרגות של חום החליפה בחומר הפנימי:

1) Open cell

2) Thermic plush

3) Thermic pile

4) Coatings

5) Nylon

אתם מוזמנים להיכנס לאתר שלהם http://www.eliossub.com/  להתעניין ולקרוא על דגמים חדשים שיוצאים מדי פעם.