סיכום שנת 2013

 

הספורט שלנו מתפתח משנה לשנה באופן מורגש. גם בזירה הבינלאומית וגם פה בישראל. השנה נשברו 9 שיאי עולם בידי נשים וגברים בסגנונות העומק וגם בסגנונות הבריכה. במשקולות קבועות לגברים הגיעו כמעט ל-130 מטר(128 מטרים) ובדינאמי עם סנפירים הגיעו כמעט ל-300 מטר.(281 מטרים). אין ספק שבשנת 2014 יגיעו לתוצאות האלה ואף יותר.

גם צוללים ישראלים שברו לא מעט שיאים לאומיים:
באליפות העולם ליחידים בקלמטה נקבעו שיאים ישראלים חדשים! הראשונה שראויה לכבוד גדול היא ליזה יעקובוק שקבעה שיא בסגנון משקולות קבועות ל-50 מטרים!
כבוד גדול מגיע לערן גלעד עם 65 מטרים בסגנון משקולות קבועות ללא סנפירים! כמו כן ערן קיבל מדליית כסף ותואר של סגן אלוף העולם בסגנון זה! כבוד גדול!

באליפות העולם בבהמאס השתתף ירון חורי וקבע שיאים ישראלים חדשים:
במשקולות קבועות ירון העמיק ל-86 מטרים ובסגנון משיכת חבל העמיק ל-82 מטרים בהצלחה!

השנה התקיימה תחרות לאומית בבריכה בהרצליה בשלושת הסגנונות הבאים: דינאמי עם סנפירים, דינאמי ללא סנפירים, עצירת נשימה סטטית.
זוהי תחרות אשר מתקיימת כל שנה ומספר המשתתפים עולה בה משנה לשנה. כן ירבו ארועים ותחרויות כאלו בארץ!

אין ספק שאנחנו מורגשים הרבה יותר בזירה הבינלאומית בתחרויות בעולם תודות למתחרים הישראלים שנותנים את האנרגיה שלהם באימונים,
משאבים ורצון להעלות את ישראל על המפה! תודה לכם!

באותה הנשימה אני חייב להזכיר את מותו של הצולל האמריקאי ניקולס מבולי. בתחרות ורטיקל בלו שהתקיימה השנה בחודש נובמבר בבהמאס ניקולס הצהיר על צלילה בסגנון ללא עזרים ל-72 מטר. ניקולס הצליח לסיים את הצלילה ולהגיע חזרה לפני המים אך איבד את ההכרה ולא חזר לנשום יותר. סיבת המוות עדיין בתהליכי חקירה אל לא מעט לקחים חשובים למדו הקהילה הבינלאומית מאירוע טרגי זה. עוד חשוב לציין שזה מקרה המוות הראשון מזה כ-21 שנה שקרה בתחרות צלילה חופשית.

השנה קבעתי שיא ישראלי רשמי בסגנון משקולות משתנות לעומק של 120. עומק זה נחשב לכל הדעות מכובד ברמה הבינלאומית. הדבר הראשון ששומר עלינו כצוללים חופשיים הוא שמירה על קצב ההתקדמות, מה שנקרא הדרגתיות והסתגלות לעומק! קצב ההתקדמות בסולם העומק בסגנון משקולות משתנות הוא בין 3 ל- 5 מטרים לאימון. בסגנון המשקל הקבוע נכון יותר להתקדם בקפיצות של 1 ל- 3 מטרים לאימון.

אשמח לחלוק אתכם את 8 אימוני העומק שעשיתי עד שהגעתי ליעד השיא:
58 מטרים / 3:41 דקות
85 מ' / 2:37 ד'
96 מ' / 2:32 ד'
103 מ' / 3:00 ד'
108 מ' / 2:47 ד'
112 מ' / 2:44 ד'
116 מ' / 2:55 ד'
117 מ' / 2:47 ד'
ביום השיא צללתי ל-122 מ' בזמן של 3:04 ד'
אפשר לראות בבירור שזמני הצלילה לפעמים התקצרו דווקא בצלילות עמוקות יותר משני סיבות:
1)לאחר אימון טוב מבחינת השוואת לחצים הייתי מוסיף עוד קילו למזחלת. 2)קצב עלייה מהיר יותר.

צירפתי את הסרטון של ירון חורי צולל בתחרות בבהמאס לעומק של 83 מטרים! שימו לב לזהרון שמופיע בצלחת התחתית!

 

זאת תמונה של אליפות העולם ליחידים ביוון קלמטה. מצד ימין לשמאל מחזיק את הדגל ירון חורי, ליזה יעקובוק, דור יפת, נועם איפרגן וערן גלעד.