אליפות העולם בצלילה חופשית ליחידים

אליפות העולם ליחידים בקפריסין

תחרויות צלילה חופשית בעולם מתחלקות בעיקר לשני סוגים:

1)תחרות לנבחרות

2)תחרות ליחידים

בכל שנה יש תחרות אחת לנבחרות ובשנה שלאחריה תחרות ליחידים. איך זה עובד?

תחרות לנבחרות: בכל נבחרת יש 3 צוללים, יש נבחרת לנשים ונבחרת לגברים בסה"כ 6 צוללים מאותו הלאום.

בתחרות כזאת כל אחד מהצוללים מתחרה ב-3 סגנונות: סטטי, דינאמי ועומק. בסופה של תחרות סופרים את כל התוצאות התקינות של כל אחד מחברי הנבחרת ואז יש לנו מקום ראשון שני ושלישי. בשונה משאר התחרויות בעולם, התחרות היא קבוצתית ולכל פסילה של צולל באחד מהסגנונות יש משמעות גדולה. אז טקטיקה זה חלק גדול מהמשחק בתחרות קבוצתית.

תחרות ליחידים: תחרויות אלה מתחלקות לתחרות בבריכה(סטטי ודינאמי) ותחרות בים(עומק) בדרך כלל בנפרד. כל אחד מתחרה בשביל עצמו. הניקוד הוא אישי. גם פה יש מקום ראשון עד שלישי אפשר לראות מגוון רחב של צוללים בכל מיני רמות. חלק מגיעים בשביל החוויה וחלק מגיעים מוקדים לשבור שיא אישי, לאומי או עולמי.

התחרות הבאה שמתקיימת בקפריסין היא תחרות ליחידים. התחרות תהיה בלימסול שזוהי העיר השנייה בגודלה בקפריסין, יש שם רצועת חוף מרשימה והעיר מושכת אליה המון תיירים בעיקר מאירופה. בתחרות הולכים להשתתף בה בין 4 ל-5 ישראלים ברמות שונות. יהיה אפשר להתחרות בשלושת הסגנונות התחרותיים: משקל קבוע עם סנפירים, משקל קבוע ללא סנפירים ומשיכת חבל.

מעבר לתחרות עצמה זו הזדמנות נהדרת לפגוש צוללים חופשיים מכל העולם, אחרי הכול קהילת הצוללים החופשיים היא קהילה קטנה שבה כמעט כולם מכירים אחד את השני ואפשר להכיר את הצוללים הטובים בעולם ממש מקרוב. כמו שאפשר לראות בתמונה למטה מארגני התחרות מכינים פלטפורמה רצינית ביותר שממנה יוכלו .המתחרים לצלול, אפשר לראות שיש שם המון חבלים לצלילות אימון ומספר חבלים רשמיים של התחרות.