אליפות רוסיה הפתוחה בצלילה חופשית לעומק

ב 20-22 למאי 2019 נערכה אליפות רוסיה הפתוחה בצלילה חופשית לעומק בשארם א שייח סיני.
לכל המתחרים הרוסים הייתה זו הזדמנות לבצע צלילות אשר יקבעו אם הם יכנסו לנבחרת הרוסית באליפות העולם העולמית שתהיה בחודש ספטמבר 2019 בניס / צרפת. לשאר הצוללים הייתה זו הזדמנות להשתתף בתחרות מוקדמת יחסית לעונה כהכנה לתחרויות בהמשך השנה ומסתבר שהתחרות הייתה עם הרבה הפתעות ומוצלחת להרבה צוללים.
היו 33 מתחרים מ 11 מדינות שונות: רוסיה, צ'כיה, קזחסטן, איטליה, הולנד, קוריאה, אנגליה, ארמניה, סלובקיה, ברזיל וישראל.
התחרות התקיימה במרכז לצלילה חופשית  Freediving world בשארם א שייח של   Andrea Zuccari  האיטלקי! לאנדריאה יש בית ספר לצלילה חופשית הנמצא בתוך מתחם של בית מלון עם בריכה 25 מטר ונוף יפיפה לים. מקום מושלם!

במים יש לו פלטפורמה צפה עם מערכת בטיחות הנקראת משקל נגדי , שם מתבצעת התחרות הרשמית ובנוסף 8 או 10 חבלי חימום בין 40 ל 70 מטר.
סגנונות התחרות היו CWT CWTB FIM CNF ובעברית משקל קבוע עם מונופין, משקל קבוע עם סנפירים, משיכת חבל, ומשקל קבוע ללא סנפירים.
CWTB  – צלילה לעומק עם זוג סנפירים נכנס כסגנון רשמי חדש בתחרויות החל מינואר 2019 ולכן היה שמח! ביום הראשון לתחרות צלל  Arnaud Jerald הצרפתי (בן 23) לעומק של 108 מטר וקבע שיא עולם בצלילה הראשונה בתחרות!!!
אלכסיי מולצ'נוב מהנבחרת הרוסית השווה את השיא שלו לאותו העומק יום אחרי וכך נהיה שיאן העולם יחד עם הצרפתי. בינינו הוא נתן לצרפתי ליהנות מהשיא שלו, כולם יודעים שהוא יכול הרבה יותר.
סלפי עם אלכסיי מולצ'נוב לאחר צלילת השיא שלו:

מבט אישי:

אני החלטתי להשתתף בתחרות שבועיים לפני שהתחילה כך שזמן לאימונים לא היה לי הרבה. התחלתי להתאמן בסביבות אפריל. כמה ימים לפני שנסעתי החלטתי שאתחרה בסגנון משקל קבוע עם סנפירים. בעיקר מפני שלא היה שיא ישראלי רשמי בסגנון הזה וגם שהתאמנתי בעיקר על משקל קבוע עם מונופין והייתי צריך לבחור לפחות עוד סגנון אחד. אז ביום הראשון לתחרות הצהרתי על 66 מטר עם סנפירים – אותו העומק בו צללתי באימון באילת. אני כל החיים מעמיק עם מונופין ויודע שצלילה עמוקה עם סנפירים מאתגרת הרבה יותר בעיקר בגלל חומצת החלב ברגליים. לשמחתי הצלילה הייתה טובה וסיימתי אותה שקיבלתי כרטיס לבן המאשר  שיא ישראלי חדש!!! התחלה מצוינת לתחרות!


יום למחרת היה לי יום מנוחה והתחריתי שוב ביום האחרון לתחרות עם המונופין. היו לי הרבה מחשבות על איזה עומק כדאי לי להצהיר. השיא הישראלי שקבעתי ב 2015 כרגע עומד על 87 מטר ובעבר כבר צללתי עמוק יותר אך באימון האחרון באילת צללתי ל 81 מטר. בסופו של דבר רציתי בעיקר ליהנות מהתחרות ולא להיכנס למתח גדול מדי . הצהרתי על 84 מטר והייתה לי צלילה מדהימה !!! ממש נהניתי מהתחושה הנהדרת של הצלילה העמוקה . צוות צוללי בטיחות ליוו אותי החל מ 36 מטר עד לפני המים!

מה שהפך את האווירה לכיפית במיוחד זה הנוכחות של חניך וחבר – שגיא כברה – שהיה צולל בטיחות בצוות של אנדריאה זוקרי . הצלחתי לזהות אותו בדרך למעלה גם בלי המסכה על הפנים.
בתמונה מצד ימין אנדריאה זוקרי, באמצע שגיא כברה ואנוכי משמאל:



בחישוב הניקוד הסופי בצלילה עם זוג סנפירים הגעתי למקום החמישי:


בחישוב הניקוד הסופי עם מונופין הגעתי למקום השישי:


התחרות הייתה מוצלחת ונקבעו מספר שיאים לאומיים בסגנונות השונים. קיבלתי עוד מוטיבציה וחשק להעמיק השנה עם המונופין ומקווה להפתיע אתכם השנה עם שיאים חדשים!