2 סגנונות חדשים בצלילה חופשית DYNB/CWTB

חלק גדול מהתדמית של צלילה חופשית קשור לזוג סנפירים ארוכים אתם צללנו לאורך הרבה שנים, ועד היום בכל העולם מלמדים צלילה חופשית בעזרת אותם הסנפירים. כמובן שעם הטכנולוגיה גם עלתה רמת הסנפירים באופן משמעותי וגם יעילות הטכניקה השתפרה בשנים האחרונות הודות למצלמות אשר יש להם היום תפקיד חשוב מאוד! 
החל משנת 2019 נכנס הסגנון הקלאסי "צלילה חופשית עם זוג סנפירים" לסגנון תחרותי בארגון איידה! בכל העולם מאז הצלילה החופשית המודרנית אנשים צוללים בעזרת סנפירים ארוכים למטרות צלילה חופשית ספורטיבית וגם לדייג. עד היום תחרויות עומק ובריכה היו תחת השם "משקל קבוע" ו "דינאמי עם סנפירים" ובו צוללי מונופין וזוג סנפירים התחרו על אותו הסגנון. באופן ברור המונופין לקח בגדול בעומק ובבריכה ודחק הצידה את צוללי הסנפירים. מכיוון שהגיע לזמן לתת כבוד ואפשרות לצלילה עם זוג סנפירים לחזור חזרה לעניינים הוחלט ל שני סגנונות חדשים שהם בעצם ישנים:
CWTB – משקל קבוע עם סנפירים בים
DYNB- דינאמי עם סנפירים בבריכה.
באפריל 2019 כבר נשברו מספר שיאי עולם לגברים ונשים בבריכה ובים בסגנונות אלה.
איידה הציבו קריטריון לשיאי עולם חדשים בסגנון הזה . 75% מהשיא העולמי עם מונופין ייחשב שיא עולם חדש. זה אומר שמינימום 225 מטר לדינאמי גברים ו 182 מטר לדינאמי נשים. בעומק המינימום לגברים הוא 98 מטר ולנשים 80 מטר.

Benchmark for WR approval DYNAMIC BI FIN S CONSTANT WEIGHT BI FINS   
Women 182 m  80 m
Men 225 m  98 m


באליפות ישראל בבריכה אפריל 2019 נקבע שיא חדש לגברים עם זוג סנפירים למרחק המרשים 150 מטר וביצע אותו דדי פיס! היתרון המשמעותי הוא שצוללים בלי מונופין יכולים להתחרות בבריכה מבלי להרגיש שהם נמצאים מאחור אלא מתחרים על סגנון חדש / ישן ורשמי. רוב הצוללי דינאמי עם סנפירים בתחרות הארצית צללו עם זוג סנפירים!!!