חוק ארכימדס – פירות וירקות

חוק ארכימדס – פירות וירקות
אז מה עכשיו הקשר בין ירקות ופירות לצלילה חופשית? הקשר הוא חוק ארכימדס! האם אנחנו צפים על פני המים? אם אנחנו בלי חליפה זה תלוי בריאות. עם ריאות מלאות הגוף יצוף ועם ריאות מרוקנות נשקע די בקלות. אותו דבר עם ירקות ופירות לאלה שיש נפח פנימי יצופו ואלה שדחוסים יותר ישקעו.
חוק ארכימדס הוא חוק פיזיקלי בסיסי המסביר מדוע ספינות צפות על-פני המים ואינן שוקעות, כיצד הצוללת צוללת ומדוע ספינת אוויר מצליחה לרחף באוויר. זוהי ההגדרה של חוק ארכימדס: על פי החוק על גוף המצוי בתווך נוזל או גז פועל כוח עילוי (כוח כלפי מעלה) השווה למשקלו של זורם שנפחו כנפח הגוף ושצפיפותו כמו של הזורם שמסביב לגוף. במילים פשוטות יותר  אם כדור בנפח של ליטר שקוע במים, יפעל עליו כוח עילוי השווה למשקל של ליטר מים באותה צפיפות של המים המקיפים את הגוף. עכשיו אם ניקח אבן בתוך מיכל של מים הרי ברור שהיא תשקע למטה מכיוון שאין בה שום נפח של אוויר ואם ניקח כדור משחק אטום ונשים אותו במיכל מים הרי שהוא יצוף כי האוויר מציף אותו. פשוט לא? עכשיו מה קורה אם נכניס תפוח, אגס, בטטה או בננה למיכל מים? התשובה לשאלה האם גוף יצוף או ישקע במים קשור לצפיפות שלו. אם לגוף יש צפיפות קטנה יותר משל המים הוא יצוף ואם יש לו צפיפות גדולה יותר מהמים הוא ישקע. עכשיו מה קורה בפירות הדר? בקליפה של כל פירות ההדר מצוי אוויר אשר מציף את הפרי. כאשר נוריד את הקליפה הפרי ישקע לקרקעית.

אז מה עושים? לוקחים גיגית גדולה מלאה במים מתוקים ומכניסים לתוכה את כל סוגי הפירות והירקות שאנחנו מכירים ובודקים את הציפה! כמובן שאין ברשימה הנ"ל את כל הפירות וירקות אבל עשיתי רשימה נכבדת.                      

התמונות פה למטה צולמו בים, היכן שכושר הציפה של כל גוף גבוה יותר. בכל מקרה זה כבר פרויקט אחר (-:

פירות:

פירות הדר = צפים עם קליפה.שוקעים בלי.
תפוח = צף
בננה = צף
אפרסק = צף
מלון = צף 

אבטיח = צף

ענבים = שוקעים

מנגו = שוקע
גויאבה = צפה
אננס = שוקע 
רימון = צף
אגס = שוקע
אפרסמון = שוקע
ירקות:
מלפפון = צף
עגבניה = צף
בצל = צף
כרוב = צף
כרובית = צפה
גזר = שוקע
בטטה = צף
תפו"א = שוקע
חציל = צף
אבוקדו = צף

פלפל = צף

ברוקולי = צף

סלק = שוקע
פטריות = צפות
קישוא = צף
שום = צף
תירס = צף